Scoor met de sportweek

Scoor met de Sportweek

Zowel in 2011 als in 2012 heeft de sportretail meegewerkt aan het promoten van het sportaanbod. Vanuit de adviescommissie Sportdetailhandel van het Hoofd Bedrijfschapdetailhandel (HBD) was budget vrijgemaakt om de sportretail te activeren tijdens de NSW. Daarnaast werd ook begeleiding, kennis, kunde en communicatieondersteuning geboden om 12 lokale Sportweken op te tuigen waarbij de lokale sportretailers zichtbaar een actieve rol innamen. Lees hierover meer in het artikel 12 Sportweekprojecten

Helaas heeft deze samenwerking geen voortzetting in 2013. Wel stelt NOC*NSF nog steeds de knowhow beschikbaar om de sportretailer het meeste uit de lokale Sportweek te laten halen. 

Digitale Servicedesk Sportretail
Om de sportretailer te helpen om vanuit het ondernemerschap bij te dragen aan de lokale Sportweek, heeft NOC*NSF in 2012 de Digitale Servicedesk Sportretail opgezet. Uiteraard is deze ook in 2013 bruikbaar. Hier vind je:

  • Een digitale toolkit die laat zien hoe je in simpele stappen een Sportweek of sportactiviteit organiseert.
  • Filmpjes van collega’s die vertellen over hun ervaring met de Sportweek, inclusief nuttige tips en trucs.
  • Een compact inspiratieboekje met tal van ideeën en praktische tips hoe je bijvoorbeeld traffic of naamsbekendheid uit je lokale Sportweek haalt.

Voor sportretailers is de Nationale Sport Week hét moment om met spectaculaire acties en sportieve activiteiten mensen naar de winkel te lokken. Ga nu naar de Digitale Servicedesk en laat ons je een stukje op weg helpen!

Special Sportretail
In januari 2011 is een Special Sportretail van het Nationale Sport Magazine verschenen. In de special kun je onder andere lezen hoe de sportretailers in de eigen gemeente een bijdrage kunnen leveren aan de Nationale Sport Week. Klik op de button rechts om de Special Sportretail te downloaden.